Working, Walking And Shopping :P

assalamualaikum :) 

Alhamdulillah kita masih bernafas hingga ke hari ni.. Alhamdulillah jugak atas segala nikmat yang telah Allah berikan pada kita.. terlalu banyak nikmat yang Allah dah bagi, kita je yang tak pandai nak bersyukur.. huhu :(.. ok dah, hehe, so, hari ni nk citer pengalaman aku kerja dekat dewan makan asrama sekolah adik2 aku.. kat sek rendah adik aku ada asrama.. tapi tak ramai laa, budaknya dalam 70 orang je.. ok, jom aku citer berdasarkan gambar kat bawah..  

 

ok, ni kak yuni ngan kak tini.. dorang ni laa kawan kat tempat kerja aku.. dorang tukang masak kt dewan makan ni.. dorg baik sgttt.. huhu.. aku dah mula sayang kat dorang dua ni.. dorang berdua masak, serius sedap, padahal dorang campak2 je.. haha.. 



mse ni 1st time kita orang gi makan kat luar sama2.. keluar ni pun sebab dewan makan kita orang dapat gred A dari pegawai kesihatan.. hehe.. 



ok, yg belakang baju ungu tu ustza zun, sikgu sekolah ni.. dia stay kat bilik warden asrama.. yg duduk tu nama dia haiqal.. dia pembantu belah malam.. aku belah pagi.. malam masa amek gambar ni budak2 asrama ada makan beradab.. 



haha, sebelum mula kerja kita selfie dulu :D



again, sebelum basuh cawan, kita selfie dulu.. hahaha



ni aku snap gambar kak tini dengan kak yuni tengah masak.. hehe



masa ni lauk semua dah siap.. kita orang tengah tunggu budak balik sekolah.. 



yang pakai baju putih tu encik lazim.. dia kira ketua penyelia asrama.. yang baju biru belakang tu pak din, tukang kebun asrama..



haha. yang buat peace tu nama dia syafiza, yang lagi sorang nama dia ain.. syafiza darjah 2, ain darjah 3.. kecik2 dah duduk asrama.. huhu



haa. ni laa kerja aku hampir setiap hari.. bedah ayam.. (bukan kak bedah tau pak usu, hahaha) haa, boleh kata hari2 aku basuh ayam kt sini.. hehe



gambar ni saje aku snap mse budak2 asrama tengah makan tengah hari



yang ni pulak, haziq dan kasih.. haziq ni anak kak tini, kasih anak kak yuni.. aku rapat dengan budak berdua ni laa.. best je layan dorang.. hehe

haa, so, tu laa gambar2 sepanjang aku kerja.. aku dah kerja sebulan dah kat sini.. masa aku kerja sini, budak2 sini semua tengah gilir2 kene ciken pox.. last2 aku pun jangkit sekali, hahaha.. sekarang ni aku tengah sakit laa.. huhu.. dah ok sikit dah, cuma bintik2 tu ada lagi laa.. pak usu kata lepas 6 tahun baru hilang bintik2 ni.. hahahah.. tapi pa pe pun, aku nak ucapkan terima kasih sangat2 dekat bos aku, encik zul sebab baik sangat dengan aku, kak tini ngan kak yuni, thanks sangat sebab baik sangat dengan aku, tukang kebun asrama, pak din dengan cik pah, penyelia asrama encik lazim, abang nizam yang sempoi sangat, kak aini yang comel, kak ija grrrrrrrr, haaa, ok pastu cik zailani, guard asrama pun baik ngan aku, ustaz zun, cikgu shahir, cikgu wati, thanks sangat sebab jadi kawan2 aku kat sini.. insyaAllah aku tak lupa pengalaman aku jadi pakar bedah kat sini.. hehe.. 

dan, disebabkan aku kerja kat sini laa aku dapat kumpul duit belikan tv baru untuk family aku.. alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah.. terima kasih kepada geng ketotol ( pak usu, mak dik, mak kak, nana, uda dan cik nah) sebab banyak sangat bagi tunjuk ajar kat kakak.. thanks jugak dekat amir sebab teman survey tv.. n bagi pendapat dan bagi semangat sekali.. hehehe.. 

                 

ok, masuk cerita kedua.. cuti sekolah yang lepas, aku dengan family aku bercuti di kelantan.. pegi pun sebab ada sedara kita orang kahwin.. so, dah alang2 pegi sana, kita orang jalan2 la sekali.. hehe



dalam kereta wajib selfie, haha



mse ni dekat rnr kat terengganu



ni pun sama, kat rnr.. apa2 je laa gaya aku, hahaha



masa ni kami baru je sampai dekat chalet yang kami nak stay malam tu



ni esok paginya, kami ramai2 mandi kolam



ni abah pegi beli sarapan.. nasi kerabu ada, nasi dagang dengan kuih2.. sedappp



ni abah hawa dengan uda tengah sarapan



ni sebelum kami cek out.. 



pastu kami gi kenduri aqiqah iya dekat rumah mak usu



lauk dia sedap beb.. alhamdulillah

Image may contain: one or more people, people standing and outdoor

haa, ni gambar ramai2 depan rumah mak usu



ni bersama iya comel, hehe



ni uda sebok ajak bergambar dekat basikal besar.. tapi macam tak nampak sangat basikalnya sebab sekeping sangat basikal tu.. haha



ni dekat masjid apa ek nama dia, tak pasti laa tapi bentuk dia macam tokong cina.. 



ni masa dekat pasar siti khadijah



nak beli barang kene kecek klate, haha



haa, ni la sedara kami yang kahwin tu :D



pastu dah otw balik, abah singgah pantai dekat tok bali kejap..  



layan adik2 nak gambar lompat

haa, balik je dari kelantan ni, aku pun kene ciken pox.. hahaha.. so, Alhamdulillah sangat2 dapat jalan2 nengok negeri orang.. semoga murah rezeki abah dan mak sebab bawak kami jalan2.. terima kasih jugak pada pak usu sefamily dan pak ndak sefamily sebab sama2 skali berjalan di kelantan.. semoga Allah murahkan rezeki pak ndak dan pak usu insyaAllah.. insyaAllah pasni kita jalan2 lagi k.. hehe

so, sampai sini dulu untuk kali ni.. doakan aku cepat sembuh sepenuhnya.. kat muka yang teruk ni sebenarnya. huhu.. ok, pasni kalau ada citer best nanti aku update lagi,, semoga Allah sentiasa di hati kita semua. semoga Allah permudahkan urusan kita semua, dan semoga Allah ampunkan segala dosa kita semua insyaAllah aminnn.. hehe.. ohh ya, hari sabtu ni besday kak muni.. hehe.. nanti kita gi jumpa kak muni n bagi hadiah sekali ea.. kita sayang kak muni :)).. 

ok la, bye byee, assalamualaikum :) 








Comments