tesis ohh tesis

Assalamualaikum sume :) 

MasyaAllah, lme gler x update blog ni haa.. Haha. Mcm2 bnda dh jd kt aku.. Raya, lpas raya aku xciden, Alhamdulillah tuhan msih bg nyawa kt aku, pastu aku sambut besday aku.. Tpi sbnrnye post kali ni aku nk cter psal tesis aku yg lecterer aku sruh jilid bln 8 tu.. Haa.. Skrg dh bln 8 kan.. Sbnrnye bln lpas aku dh jilid.. Haha, alhamdulillah.. Pengakhiran yg baik Allah bg kt aku utk tamatkn pengajian aku.. Alhamdulillah sgt2.. 

Ok, sblm tu, aku nk share gmbr dulu.. Jom kte nengok gmbr.. ;) kte mula ngan gmbr raya dulu k :)
















ok, ni plak mse anak2 murid aku dtg beraya :)









ni plak aku beraya bersama geng karat.. ;)







then, 18.7.2016, aku xciden.. huhu.. alhamdulillah, Allah masih pjngkan umur aku.. bnda ni jgk buat aku sedar yg kte bleh mati bila2 je.. huhu.. seram.. 



then, ni gmbr mse besday aku :))) mse besday aku ni, pagi tu ada marhaban bdak2 sek agama.. pastu geng karat g beraya umah kak jamaliah.. :) hari besday aku ni jgk la mak esah dtg beraya umah aku.. hehe :* :* 










so, thanks a lot kpd yg wish, yg bg hadiah, yg buat suprise dan mcm2 lg. terima kasih sgt2.. semoga Allah merahmati kalian insyaAllah.. :) 

Ok, smbung cter psal tesis aku.. Haa, sblm ni aku cter psal lecterer aku yg x nak bg kerjasama utk aku siapkn tesis aku ni kan.. Lpas aku hntr draft kt dia bln 6 tu, mse tu puasa, dia kata dia busy n x de mse nk cek.. Then aku ckp kt dia aku x bleh stay lme kt tanjung malim sbb aku dh x de duit.. Then, dia kata x pe, aku blek je johor dulu sbb aku mngkin akan jilid bln 8.. Aku mcm, ya Allah, lmbtnye aku bleh siapkn keje aku.. Sdeh la mse tu.. Member2 yg len sume nk siapkn dlm mnggu tu jgk, aku kne siapkn bln 8 nnti.. Dh dia kata cmtu, aku pun terima je la.. Sdeh x tau aku nk ckp cmne.. Aku pun blek johor.. X lme pastu raya.. Raya pun hepi je la tpi still fkir gak psal keje yg x siap ni gak.. 

Smpai la satu mlm ni, mse tu x ingat raya ke bpe, aku pnat gler mlm tu sbb ada org dtg beraya umah aku, ngan aku g beraya umah org, pastu mak aku ajak g marhaban.. Tetiba lecterer aku call.. Dia call tu dlm pkul 8.30 mlm, dia sruh aku bg dia tesis lengkap skrg. Skrg? Pe mksd dia skrg? Aku hntr mse bln 6 dia kata dia busy tetiba dia bleh mintak aku pnye keje yg dh siap skrg.. Mana aku ada yg dh siap.. Pastu dia sruh aku siapkn, pkul 9 email kt dia.. Aku mse tu rse mcm nk mencarut pun ada.. Geram yg amat la.. Suka hati dia je buat cmtu.. Rupanya dia sruh aku hntr mlm tu gak sbb dh smpai tarikh akhir utk dekan sign sume tesis.. Tu yg dia terus cri aku n sruh aku hntr full tesis aku.. Then, aku pnye penasihat akademik tlong aku.. Aku cuma kne tambah skit bhgn blkg tesis aku tu, yg len sume dia tlong siapkn.. Hehe.. dia tlong cekkan, dia buatkn rujukan, then dia tlong cantikkn la aku pnye tesis tu.. X silap aku mse tu hari sabtu, then hari isnin tu penasihat aku ws aku dia g tau aku pnye tesis dh siap jilid dan dh hntr dh pun.. Haaaa.. Alhamdulillah.. Dekan pun sign la tesis aku tu..  

Fuhhh.. Cmtulahh pengakhiran kisah tesis aku.. Serius aku x sangka cmtu akhirnya.. Aku ingat smpai nangis2 aku harap sgt tuhan permudahkan aku utk siapkn tesis aku ni.. Mse tu aku dh bayangkn aku kt umah tgh pulun buat tesis.. alhamdulillah tuhan permudahkan.. Bayangan aku tu x jd kenyataan.. Aku x payah pening2 buat tesis kt umah, sumenye penasihat aku uruskan.. Hehe.. Alhamdulillah sgt ya Allah.. So, kpd penasihat akademik aku, cik mai, terima kasih sgt2, cik mai memg sorg penasihat yg terbaik.. Aku bersyukur dpt dia sbgai pa aku.. Semoga tuhan pnjgkn umur cik mai, murahkn rezeki dia, permudahkan segala urusan dia insyaAllah aminnn.. Then, kpd lecterer tesis aku plak, aku harap tuhan bg dia hidayah supaya dia sentiasa permudahkan segala urusan org.. Aku x tau knape tpi aku harap ada hukum karma yg akan menimpa dia.. Haa, jahat jahat! Hahahah.. Kpd junior2 aku plak, sesape yg bce post ni, aku harap korg jgn la buat tesis ngan sv aku ni.. Sakit ya Allah!! Sumpah pe yg dia buat kt aku ngan member aku yg duk bwh dia ni sumpah sakit.. X tau nk ckp cmne.. Aku harap aku org terakhir yg rse bnda ni.. Korg junior aku x payah rse la.. Huhhh.. Serius stres tau.. Korg g la buat tesis ngan prof ucop, serius dia memg terbaekkk.. Jenis yg mudahkan keje org.. Semoga Allah juga pernudahkan segala urusan prof insyaAllah.. so, ni bukti aku dh hbis belajar.. :) 



Haa, cmtu lahh cternye.. Ok la, smpai sini dulu.. Nnti kalu ada bnda yg perlu diingati lg nnti aku update lg k. Haha.. So, aku x sabar nk konvo bln 9 ni.. aku pnye sesi konvo 22.9.2016 pukul 8 pg.. Yuhuuu.. Seronok beb dh hbis blaja.. Haha.. Dh x payah pkir nk mkn kt kdai mana.. Hahahhaha.. Dak u tau la cmne susah nk plih kdai mana nk mkn.. Haha. Ok2 dah, nnti smbung lg.. Bye bye sume.. Semoga kte sume sentiasa dibawah rahmat Allah insyaAllah.. Ok bye, assalamualaikum :) 

Comments