pabila berjauhan~~

assalamualaikum :) :)

haii.. hm, dh lme x update blog.. Alhamdulillah hari ni berkesempatan berceloteh skit kt sini.. so sblm tu, hari ni besday kak ina :) :) hepi besday kak ina, semoga sentiasa dlm rahmat Allah.. dan semoga kak ina ceria selalu.. so, minggu ni merupakan mnggu ke 12 utk sem ni.. satu sem ada 14 minggu je, means ni antara minggu2 akhir sem.. minggu2 akhir ni la msing2 busy hntr esaimen, busy ngan presentation sblm mnggu kuliah hbis.. so, skrg ni dak2 kos aku tgh pening ngan final year project memasing memandangkan 21hb ni kami ada kolokium.. kolokium ni pembentangan hasil project yg kami buat ni la.. emm, so, hopefully sume berjalan ngan lancar since bnyak sgt dugaan dlm usaha nak siapkan bnda ni.. insyaAllah tuhan permudahkan.. :')

so, cmne aku bleh nk menulis hari ni? ok, ni sume psal video ni..


haa, sdeh baq hang video ni.. padahal iklan nestle je, hahahaha.. so, dgn tgh pening psal keje ni, mak memg slalu bermain dlm fkiran aku.. rindu sgt sbnrnye, huhu.. tpi memg x leh blek sbb bnyak keje.. ni sume buat aku teringat zaman aku sek dulu2..

dulu, mse aku sek rendah darjah 5, aku pernah duk asrama.. pnye la aku nk sgt duk situ, mcm dah x suka duk umah dia pnye nak tu.. skali dh msuk haa kau, aku homesick.. hahahah.. padahal dekat gler umah ngan sek tu tpi sbb kte stay asrama kan, sdeh beb nengok member blek sek mak abah amek blek umah tpi kte blek asrama yg pastu gi msuk dewan mkn lmbt kne marah, mkn lmbt kne marah, mkn x hbis kne marah, sume kne marah.. haha.. so, bila dh tau cmne rse duk asrama, kte akan lebih menghargai mak abah kte kt umah.. aku ingat mse hari daftar tu, mak risau nengok aku sbb nk daftar kan lme, mak takut aku dh lapar.. huhu :'(

then, form 4 plak aku msuk asrama kt jb.. tipu la x nangis, sdeh sgt wehh kne duk asrama.. kt jb plak tu.. sejam stgh la dri kluang.. haha, ble fkir blek kira dkat la jugak kan, tpi still x dpt jumpa mak hari2 kan.. huhu.. satu yg aku bersyukur ialah, bila aku duk asrama, aku duk rindu mak aku, satu2 pesanan mak aku, aku akan ingat blek.. contohnya dia kata solat jgn tinggal, slalu bce quran, mlm jumaat bce la yasin, hari jumaat bce la surah kahfi.. pe yg dia ckp ni, kalu kt umah aku buat x tau je.. tpi bila dh jauh, satu2 pesanan dia ni aku cuba buat.. rindu pnye psal, buat sume bnda yg dia sruh pun dh rse puas dah..

duk asrama ok lg, slalu gak la dpt blek umah.. pastu msuk matrik, dh makin susah nk blek.. pulak tu matrik memg slalu stres pun, lg la slalu ingat kt mak.. even skrg ni pun kalu nak blek u, aku masih nangis lg atas bas sbb sdeh la wehh, nak tinggalkan mak.. huhu.. ngan kt sini stres mcm pe, keje bnyak sume, makin la teringat kt mak..

skrg ni plak memg tgh busy ngan nak siapkn tulis tesiskan.. lecterer aku ni la, ckp putar belit.. ok, dia sruh aku buat chapter 4, chapter 4 ni psal result n discussion.. aku pnye result x cantik sgt tau.. so, dia sruh aku tukar tajuk.. bila tukar tajuk, otomatik chapter 1, 2 ngan 3 aku akan kne ubah blek.. ok, mse ni aku ok lg tau.. aku pun buatlah mcm yg dia sruh.. then aku g jumpa dia lg, dia kata ni kne tukar tajuk lg sbb ada mslh kt discussion plak.. ok, mse ni aku dh menyirap.. ko ingat senang ke nk siapkn satu chapter tu? ok x pe la, lecterer kata siapkn chapter 4 dulu, pastu baru ubah blek chapter yg len.. ok, aku pun buatlah chapter 4 mcm yg dia sruh.. dia kasi aku isi, kasi aku contoh ayat, then aku buat.. pastu bila aku hantar kt dia, dia kata aku buat salah, isi x kene la, ayat x sedap la, tulis ikut sedap diri sendiri la, padahal isi ngan ayat tu dia yg kasi.. tiap kali aku jumpa dia, dia akan tukar isi aku, tukar ayat aku.. msuk kali ni dh 3 kali tau aku buat chapter 4 aku ni.. mcm ni smpai bila2 pun x siap tesis aku.. tpi dia lecterer kan, dia mana pernah salah.. sume dia yg btul.. aku plak jenis yg takut nak betah ckp org tua kan, aku diam je la.. aku nengokkan je lecterer aku ni.. tpi skrg ni aku nengok dia kecik besar kecik besar je.. sume msti prnh dgr baru2 ni psal student bunuh lecterer psal final year project kan? haa, sbb perangai lecterer mcm ni memg bleh bwk kpd pembunuhan.. aku bila dgr berita ni aku x heran sgt sbb memg boleh jd pun.. lecterer bkn fkir nk senangkn student, dorg memg suka nengok student serabut.. tpi bkn sume lecterer la, ada lecterer yg baik.. patutnya mudahkan la keje org kan, dia pun x pening kepala.. student bknnye ada satu je esaimen, bnyak lg esaimen len yg dia kne fkir..

hmm, so, skrg ni ni la yg aku tgh hadapi.. aku nk cter kt mak aku pun aku x tau nk ckp cmne.. setakat nangis tu, hmm, dh pnat dh nangis.. x tau la nk ckp cmne.. semoga tuhan bukakkan pintu hati lecterer aku ni.. semoga sumenye berjalan ngan lancar lpas ni.. so, kpd sume lecterer, cikgu sek ke, sume2 pendidik la, jgn sesekali aniaya student.. kte kne ingat, doa org yg teraniaya ni makbul tau.. jgn main2 tau.. kalu kte permudahkan keje org kan lg bagus, msing2 seronok je buat keje.. keje pun skjp je dh siap.. hmm, so geng, doakan aku kuat k.. skit je lg nk hbis last sem ni, kne kuat skit je lg ni ya Allah :'( :'(

hmm, baik2 nk cter psal mak dh cter psal esaimen plak.. teremosi plak dah.. haha.. ok2.. so, last skali nk g tau kt sume anak2, actually mak kte akan sdeh ble kte kata kte nk kawen sbb dorg takut kehilangan kte.. mcm dlm video ni la,, tiap bnda psal kte sume dia ingat, sume bnda dia jaga, pastu kte pegi kt org len.. so, kpd yg dh kawen atau yg akan kawen, buat mak ayah kte rse mcm keluarga tu bertambah, jgn bg dorg rse keluarga tu berkurang.. jgn bg dorg rse kehilangan kte, tpi buat dorg makin hepi ngan kehadiran pasangan kte dlm keluarga kte.. sbb tu jgn pelik kalu mak ayah bnyak bg alasan ble kte kata kte nk kawen.. contoh, pasangan kte tu teruk la, x sesuai la, org jauh la, mcm2 lg alasan mcm dorg x kasi kte kawen.. percayalah, dorg takut kehilangan kte.. dorg buat sume tu sbb dorg syg.. syg sgt nk lepaskn kte ke tgn org len.. dorg takut kte lpas kawen kte akan lupa kt dorg.. haa.. jgn lupakan dorg tau.. walaupun aku blom nk kawen lg, calon pun x dak lg, haha, tpi aku akan ingat la bnda ni ble aku nak kawen nnti insyaAllah.. hehe :) :)

ok. smpai sini je dulu.. semoga kte sume semakin kuat tuk hadapi sume cabaran dan dugaan dalam kehidupan.. pd sume dak kos aku, aku tau kte sume kuat!!.. nk hbis dh ni! kte nk konvo sama2 kan bln 9? :') so, kne kuat k, sikit je lg ni haaa.. huhu.. semoga tuhan permudahkan sem akhir kte ni insyaAllah..

ok guys, bye bye.. assalamualaikum.. :)

Comments