feeling down :(

assalamualaikum.. :) 

Alhamdulillah kte masih hidup dibumi Allah.. semoga kte semua sentiasa bersyukur dengan apa yang kte ada di dunia ini.. :) 

so, result spm dh kuar kan.. haha.. amacam? ok x? puas hati x? haha.. msti ada yg puas hati sgt, ada yg x puas hati, ada yg pura - pura puas hati.. hmm.. biasa lah tu.. so, adik aku pun ada sorg yg baru kuar result baru ni.. dia dpt 4A.. Alhamdulillah.. :') kte x tau cmne strugglenye dia study utk dptkn result yg baik.. so, bnda ni buat aku teringat psal result2 exam aku yg lpas.. 

aku dulu, upsr aku dpt 2A2B1C.. haha.. ckgu target aku dpt 4A, tpi aku dpt 2A je.. mse tu, rse down x tau nk ckp cmne sbb abg aku dpt 5A upsr dia.. haha.. ye la, spe yg x nk banggakan mak ayah dgn result kte kan.. huhu.. tpi mse tu aku tekad utk blajar lg kuat lpas ni utk buktikan yg aku pun pandai gak mcm abg aku.. pastu aku msuk sek menengah.. ssaj.. 

then, pmr aku dpt 5A3B.. haha.. mse tu, aku baru berangan nk dpt straight A sbb pmr abg aku straight A.. hahaha.. x de lg rezeki aku.. x pe la, aku pujuk hati sndiri, x pe, pasni leh try lg.. rse down tu memg ada.. tipu la x de.. lg2 ble mak cik pak cik sume duk tnye result bpe.. so mse tu pun aku pkir, aku blom dpt banggakan mak ayah aku.. sdeh.. then, dgn result tu, aku dpt msuk sek teknik jb.. 

then, spm aku.. aku dpt 6A2B2C.. haha, again, aku x dpt straight A sbb spm abg aku straight A.. hahaha.. mse tu, aku ingat lg.. aku tau je result aku, aku call mak aku, aku nangis n aku ckp kt mak aku yg aku x pandai mcm abg aku.. skali lg aku rse aku x dpt nk banggakan mak ayah aku.. pastu aku dpt msuk matrik johor.. 

kt matrik, lg mencabar.. aku rse, sepanjang aku blajar ni, zaman matrik la yg pling stres, tension n aku rse aku x leh bwk subjek2 tu sume.. result sem satu aku, aku cuma dpt 2.42 je.. haaa.. dahsyat kan.. dpt je result, aku msuk blik aku, aku jumpa ngan member bilik kan.. dorg tnye la dpt bpe.. sorg member aku tu dpt 4flat tpi dia kos akaun.. so, mse tu aku sedap hati lg.. lg sorg member satu blik aku sama kos ngan aku.. dia dpt 3.7 x silap aku.. haa, mse tu, pehhh, sdeh beb.. x tau nk ckp cmne.. aku call mak aku, aku nangis.. aku g tau result aku.. mak aku kata x pe, boleh cuba lg lpas ni.. mak aku bg semangat kt aku.. 

then, result keseluruhan matrik aku, aku cuma dpt 2.52 je x silap aku.. mse tu, aku pnye down memg mcm apa la.. aku rse down sgt2.. aku pkir, mana universiti nk terima aku.. mcm x de harapan je aku nk dpt msuk u ni.. mcm mana aku nak banggakan mak ayah aku.. dah la mse tu dh nk raya tau.. means, mse raya tu dh tau dh kte dpt msuk u mana.. haa, msti rmai yg tnye kan, sedara mara sume.. aku nk jwb pe kalu aku x dpt msuk mana2? huhu, sdeh dia tuhan je yg tau beb.. mse tu aku pkir, aku cuma mampu doa je sbb mana bleh nk amek periksa smula ke pe kan.. aku harap sgt ada keajaiban yg berlaku.. aku pun doa la sungguh2..  

n alhamdulillah.. x tau mcm mana, upsi terima aku.. ya Allah, mse tu, tuhan je yg tau betapa gembiranya aku.. mse tu rse seronok sgt nk raya, haha.. aku rse bersyukur sgt sbb ye la, kalu org tnye mak ayah aku, aku study mana, dorg dpt bg jwpn yg sedap.. haa.. alhamdulillah sgt2 mse tu.. mse tu baru aku rse aku dpt banggakan mak ayah aku sikit.. haha.. akhirnya wehh.. huhu.. 

so, cmtu la sikit sebanyak kisah result2 aku.. so, aku nk ckp kt sini, pe pun result yg kte dpt, mcm mana teruk pun, ingat! kte masih ada Allah.. dia yg tentukan kte dpt mana.. oh, aku baru teringat.. ada member plkn aku kan, sorg spm dpt 3A, sorg lg dpt 9A, skrg ni dorg berdua dlm universiti yg sama n kos yg sama.. haa.. aku nk kata, rezeki tu tuhan yg bg.. n rezeki tuhan bg tepat pd msenye.. kte je jgn jemu berdoa.. n jgn jemu berusaha.. kan biasa org kata, universiti pendidikan cuma amek budak2 yg result dia 3.5 ke atas.. kadang nengok rezeki jgk.. ble aku tnye2 org upsi ni, rupanya mse pengambilan aku tu memg dorg tgh nk amek rmai bdak.. so sesape yg mintak upsi memg dia terima.. haa, nmpk x? tu sume tuhan yg atur.. 

so, aku cter ni sume bkn aku nk riak ke pe, aku nk bangga ke, bkn tau.. aku just nk share kisah hidup aku.. aku bkn bermula dgn sorg bdak yg pandai,, aku x pandai.. tpi disebabkn x pandai tu la kte berusaha biar kte jd pandai.. bnda2 ni jgk yg akan mematangkan kte tanpa kte sedar.. rse down tu, dh bnyak kali sgt aku rse.. aku pernah dpt no terakhir dlm klas n smpai aku kne turun klas, aku pernah kne cubit ngan cikgu sbb slalu bg jwpn salah.. aku pernah kne duduk pling dpn dlm klas sbb aku x lulus subjek tu.. balik2 muka aku je yg kne duk dpn sbb asyik2 aku je yg fail.. malu dia x tau nk ckp cmne.. rse down tu, 'huhuhu' je yg dpt aku tulis skrg.. 

so, aku pernah tekad, aku kalu bleh aku x nk adik2 aku rse mcm pe yg aku pernah rse.. rse down ni sakit tau.. jd, ble adik2 aku x dpt result yg mcm dorg nak, aku nangis.. aku sdeh sbb aku tau mcm mana rse down tu.. aku sdeh sbb dorg rse pe yg aku pernah rse dulu.. walaupun org sekeliling ckp tahniah, wish mcm2 n ada yg bg hadiah, hati tu still rse x sedap.. aku faham pe yg adik aku tgh rse skrg.. aku cuba pujuk n cuba bg dia semangat.. aku cuba jalankan tanggungjawab sbagai sorg kakak sbb aku tau adik aku tgh memerlukan seseorg utk bercerita.. aku dulu, aku x de spe2 nk cter.. aku x de kakak utk cter sume ni,, so, at least aku dpt ringankn beban adik aku dgn mnjadi pendengar setia adik aku.. tpi pa pe pun, kpd adik2 kakak, kakak nk g tau.. ada hikmah disebalik sume kejadian.. bnda2 cmni la yg akan bnyak mengajar kte mngenai kehidupan.. bnda2 cmni yg akan ajar kte utk jadi sorg yg redha, sabar n bnda2 cmni yg akan buat kte lg dkat dgn Allah.. insyaAllah, bnda2 ni akan ajar diri kte utk jd sorg yg sentiasa merendah diri.. percayalah adikku, x de bnda yg mustahil dlm dunia ni selagi kte msih berpegang teguh dgn Allah.. jgn risau k, kakak sentiasa doakan adik2 kakak.. :')

hmm, sdeh plak.. haha.. ok, so, smpai sini je dulu.. semoga kte sume sentiasa sabar n redha dgn setiap perkara yg berlaku dlm hidup kte.. ingat, sentiasa ada hikmah disebalik sume kejadian.. oh, sblm aku terlupa, last post aku ckp aku dh x kwn ngan anak murid kesayangan aku, wawa tu kan, alhamdulillah sgt2, kte org dh baik smula.. hehe.. terima kasih ya Allah.. n hari ni besday dia yg ke 17 tahun.. aku bg dia hadiah beg yg kt bwh ni.. hehe.. cantikkan.. haha



haa, harap dia suka la beg ni.. haha.. ok, smpai sini je dulu, bye bye.. assalamualaikum.. :)

Comments