sem 8 sudahhh

assalamualaikum.. :')

haii korg.. ohh, ok, tetiba teringat mse kte org jumpa prof yusof hari tu, dia tnye kte org, 'spe kte org?' then, dia kata dlm bm x de 'kte org'.. next time guna 'kami'.. hehe.. so, alhamdulillah, dh nk sminggu aku kt upsi.. patutnya 22/2 baru mula kuliah, tpi lecterer sruh blek sbb dia nk sruh kami mula buat final year project awl.. so nnti bleh siap cpat bnda tu kan.. yaa, hope so, insyaAllah.. ;')

btw, ble tnye hati, memg berat gler hati nk tinggalkn umah hari tu.. haha.. dh lme sgt duk umah kan, dri praktikal mula bln 7 tahun lpas, smpai laa ni baru jejak smula bandar metropolitan tanjung malim ni.. hehe.. lme sgt dh tu.. nsib baik mak pujuk, mak kata skjp je lg duk sana.. pastu kan dh hbis.. hehe.. ok mak.. :) bkn pe tau, tau kt sini serabut.. bnyak bnda nk kne buat.. buat final year project tu ingat senang ke? bnyak tau step dia.. huhu.. hari tu dh msuk dh lab, kuarkn semut2 yg aku dh tangkap tu, msukkn dlm petri dish, then skrg ni tgh nk detect semut tu jenis pe.. nk kne tau taxonomi dia.. maksudnya, aku kne cri nama panjang semut2 ni.. haha.. dia family pe, genus pe, sume2 la kne tau.. then semut tu nnti kne cantikkan, then msukkn dlm kotak serangga.. hmm hmm.. harap2 senang je la bnda2 ni.. n harap dpt setel awl la bnda2 ni.. hehe.. 

pastu, dh hbis kerjakan semut2 tu, baru mula tulis tesis.. sambil2 buat pun dh leh mula tulis tesis dh sbnrnye.. hmm.. nk kerjakan semut tu sume kne buat dlm lab.. smentara budak2 degree yg len tgh cuti ni kan, lab x de org.. so kte org bleh guna lab bila2 masa.. nnti kalu dak2 len dh blek, dh susah kami nk msuk lab nak buat kje.. hmm, gi tu la gamaknya.. harap bnda ni bleh setel cpat sbb dh nk raya cina kan, nk blek kluang.. huhu.. gi pun mlas nk duk sini lme2, kang kne bayo sewa umah lg.. lg lme stay lg mahal kne bayo.. huhu.. harap cepatlah siap.. 

hmm.. so, cmtu la permulaan sem 8 aku.. kne blek awl.. ohh, ada satu lg cter sdeh.. post2 aku sblm ni aku ada sebut psal anak murid kesayangan aku, wawa kan.. huhu, dia dh x nk kwn ngan aku lg.. serius aku sdeh.. cternye gi ni, ada satu hari ni, aku g sek.. aku hntr brg kt member dia.. aku x jumpa dia, aku jumpa member dia tu pun kt pondok jaga sek je.. supaya dia x kecik hati, aku belikan dia mentos, sbb dia memg suka mkn mentos yg masam tu.. aku sruh member dia bg kt dia.. then, ptg tu, mcm biasa aku g amek adik aku blek sek, aku rse x sdap hati.. aku mcm rse semacam la.. tpi aku biar je, dgn harapan sume ok je la. aku blek dri amek adik aku, dia ws aku.. dia ckp thanks utk mentos tu, tpi dia x mkn pun mentos tu, member2 dia yg mkn.. then aku rse dia len.. rupanya dia kecik hati gak aku x jumpa dia.. hmm. aku ckp la, kalu nk jumpa aku, aku bleh je gi umah dia.. pastu dia marah2.. aku try la pujuk dia pastu.. tpi dia kata dah.. dia dh x nk member ngan aku lg.. hmm.. btul org kata, putus member lg sdeh dri putus cinta.. huhuhuhuhu.. haha, berhuhu je la aku.. dh nk hampir sebulan aku x contact ngan dia.. tuhan je yg tau mcm mana sdehnye aku.. x pe la, ada la tu hikmahnya.. lg pun aku tau dia nk fokus kt spm.. x pe la.. semoga dia semakin hepi dgn keputusan yg dia buat.. aku doakan yg terbaik buat dia.. pa pe pun, thanks sbb pernah buat hdup aku hepi.. ok, sebak.. :'(

gi tu la.. setiap pertemuan akan ada perpisahan.. tpi bkn perpisahan gi ni yg aku inginkan.. kalu bleh aku x suka gaduh2 cmni.. sume bnda bleh setel kan.. x pyah smpai x bertegur n putus2 member bagai.. hmm.. x pe la, sedangkan ramlal sanggup tggu pogo selama 15 tahun tanpa contact pa pe kan.. hahaha.. spe nengok dilwale dia tau la bnda ni.. haha.. ada la tu hikmanya di sebalik sume ni.. ok la, smpai sini dulu.. semoga kte sume sentiasa di bwh rahmat Allah.. n semoga kte sume diberi kekuatan utk teruskn hidup di muka bumi Allah.. :') 

ok geng, bye bye.. assalamualaikum.. :)

Comments