sekolah ohhh sekolah

Assalamualaikum J

Hmm, pe kabar sume? Haha, x pernah2 tnye kabar tetiba tnye ni dh knape ea? Haha.. ok, kali ni nak cter camne 3 hari praktikal kt ssaj.. hehe

Ok, aku dpt praktikal kt sek lme aku, sekolah menengah kebangsaan sultan abdul jalil.. means, aku duk kt kg sndiri, kt kluang, johor.. Alhamdulillah, bersyukur sgt,. bkn x nak g tmpt len, tpi dari segi kewangan, tempat tinggal dan sebagainya, bleh save sume bila duk kt umah sndiri ni.. blek umah pun mak dh siap masak.. hehehe..

So, hari pertama sek, hari terbuka sek aku rupanya. Hari ibu bapa dtg jumpa guru utk amek result n dgr ulasan guru.. Haha.. aku ingatkan aku x de kene buat pa pe la kan sbb aku mana ada pegang mana2 klas, ngajar pun x mula lg.. tpi, aku kne ganti ckgu yg x de.. aku ganti tu utk klas form 5 plak tu.. haha.. mula2 tu aku neves gak.. mana x nye, budaknye pun x knal tetiba kne jumpa mak bapak dorg.. result dorg agak teruk, so aku tau la tugas aku skrg bg semangat kt dorg supaya dorg x putus asa.. teruskan usaha lg.. emm, mcm2 la, ada yg maknye dh nak nangis dpn aku, huhu, mcm2 cter dorg luahkan.. emm, best gak la.. n, that’s my 1st day..

2nd day praktikal,  aku kne ganti sorg ckgu ni, aku ganti dia belah ptg.. so, kalu ikut jdual, aku ada 3klas hari ni.. satu klas amek mse 1 jam.. so, aku decide nak buat game je ngan dorg ni.. aku msuk2 je klas, aku ingat nak buat muka garang.. haha, tpi x bleh.. aku nak senyum gak kt dorg, x bleh nak buat muka garang.. so, aku pun buat la ujian personality ngan dorg2 ni.. dorg rse best la sbb x blajar kan.. jd, klas aku tu bising.. aku x tau cmne nak kawal.. sana ckp, sini ckp, perghhh.. haha, memg menguji kesabaran gak la.. tpi since dorg msih dgr ckp aku, so, bg aku ok lg la.. klas kedua ngan ketiga aku buat aktiviti psal kasih sayang terhadap keluarga.. aku nak pupuk sikap sayang terhadap family la dlm diri dorg, xspecially terhadap mak ayah.. biasa la, dorg memg bsing, kcau kwn, x reti duk diam.. senang kata, hari ni baru la aku tau situasi sbnr, susahnya nak kawal kelas.. budak2 tu bkn nak dgr ckp kte sgt pun.. huhu

3rd day, iaitu hari ni.. aku decide cara baru.. mungkin x bleh nak acah2 garang tu.. dan aku pun tau aku x kan bleh buat dorg senyap.. haa, so, hari ni aku decide aku layan je kepala dorg.. means, aku jd kwn dorg.. so, hari ni aku kne msuk klas yg aku dh msuk smlm.. hari ni satu ni je klas aku.. klas ni smlm aku buat aktitivi psal keluarga, hari ni aku buat ujian personaliti plak ngan dorg.. and, guess what? Aku jd kwn dorg.. haha.. seronok.. Alhamdulillah, klas hari ni best.. J n game yg aku buat tu pun menghiburkan dorg.. best sgt la.. hahaha

So, pe yg aku dpt hari ni ialah, kalu aku pun sebagai pelajar, aku nak ckgu aku friendly, x kerek, x garang, baik, x marah2, n so on.. so, msti dorg pun expect bnda yg sama terhadap aku.. btul x? n aku terpkir lg, kan lg best kalu kte relaks2 je, drpd marah2, penat weii asyik keje nak marah  je.. budak2 pun tension ngan kte, btul x? emm, so, aku dh tau dh cmne nak msuk klas pasni.. hehe..

Em, sok aku kne sek belah pg plak.. belah ptg ni aku msuk klas form 1 n 2 je, sok x tau la.. hope sok jd lebih best dri hari ni, insyAllah.. :)

Ok, tu je utk hari ni.. insyaAllah, semoga kte sentiasa dibwh rahmat Allah dan sentiasa dibwh lindunganNya.. semoga segala urusan kte dipermudahkan olehNya, insyaAllah.. ;)

Ok lah baiii.. eh jap, lupa nak g tau.. smlm mak usu aku selamat melahirkan sorg baby girl.. masyaAllah, comel sgt.. haha.. dia berpantang kt umah aku.. emm, bestnye la haii hari2 nengok baby, sejuk je hati rse.. haha.. haa, ok, nnti smbung lg..


Bye, assalamualaikum.. ;)   

Comments