ramadan nak habis, raya nak dekat...

assalamualaikum.. :)

waa, dh lme nmpknya x menaip, hehe, cuti sem la katakan.. :)) emm, so, skrg ni.. emm, tggal 5 ari je lg ramadan bakal meninggalkan kte.. huhu, sgt sdeh sbb x tau dpt jumpa ramadan lg x tahun dpn.. insyaAllah, sama2 kte doa semoga kita semua dipanjangkan umur untuk berjumpa dgn ramadan lg tahun depan, amin.. :)

ok, so, maknanya, lg 5 hari kte bakal menyambut hari raya Aidilfitri.. :))) bleh kumpul duit raya byak2 *ehhh, hehehe.. tu sampingan.. yg syoknya raya, kte dpt eratkan sillaturrahim ngan saudara mara yg dh lme kte x jumpa.. :)

ok, spnjg ramadan tahun ni, yg bestnye sbb sbulan sye puasa kt umah.. alhamdulillah, bersyukur sgt2.. best sgt2.. hehe.. rse sgt best sbnrnye apabila kte dpt berpuasa ngan mak ngan abah, dpt ringankan sket kerja dorg kt umah, tmbh2 puasa kan, mstilah dorg cpt pnat.. so, kita sbgai anak2, tolong2 la dorg kemas umah ke, wat langsir baru ke *hehe, mak sye la tu, duk jahit langsir raya, hehe, ataupun tlong la pa pe yg patut.. haa, barulah anak yg baik + soleh / solehah namanya.. :))

malangnya, yg x bestnye ramadan dan raya tahun ni, pd tanggal 29.5.14, nenek sye *biasa sye panggil dia mak tok, telah kembali ke rahmatullah kerana kanser pangkal rahim.. kami sekeluarga sgt2 merasai pemergiannya sbb keluarga sye duk satu umah ngan dia.. memg la kdg2 tu dia ada marah sye ngan adik2, tpi, normal la tu kan nenek marah cucu, tidak bermakna kte org x syg dia.. emm, jauh di hati sye memg sye rindukan dia.. rindu mse dia marah2, rindu ketawa dia, raya ni dh x raya ngan dia, emm, tpi, dh x leh nak wat pa pe skrg, sye dh x akan jumpa dia lg.. jd, sama2 kte doakan mak tok sye supaya dia dtempatkn bersama org2 yg beriman, amin.. :')

yg x best lg satu ramadan dan raya tahun ni ialah, sandara mara kita di Gaza sedang berjihad, melawan israel yg sgt kejam.. sgt sdeh ble nengok dorg kne bom, budak2 kcik menangis sana sini sbb takut, nauzubillah.. tpi sbnrnye sye memg tabik dgn semangat jihad dorg.. sbnrnye, dorg x gentar wlau skit pun dgn tentera zionis tu sbb kalu dorg lawan tentera zionis dan ditakdirkan mereka meninggal dunia, mereka akan pergi dlm keadaan syahid.. :)) jd, sbnrnye, Allah nk bg mereka sume syurga.. kte yg msih hdup aman spatutnya bersyukur kerana kte x rasa penderitaan sperti mereka, dlm keadaan berpuasa mcm ni, dgn kte dilimpahi dgn pelbagai juadah enak pabila berbuka puasa, kte spatutnya perlu sgt2 bersyukur.. dlm mse yg sama, kte doakan saudara2 kte di sana supaya mereka sentiasa dibwh lindungan Allah.. amin..

em, k la, smpai di sini dlu utk kali ni.. pa pe pun, slmt hari raya sye ucapkan kpd yg bce post ni.. :) bg yg mengenali sye, sye minta maaf andai kata sye ada terkasar bahasa, tersilap kata, sye mohon maaf dri hujung rambut hngga ke hujung kaki.. yg nk blek kg nnti, drive keta elok2, ingatlah org yg tersyg.. yg suka main mercun, main elok2, jgn smpai sambut raya kt hospital, hehe.. raya2 jugak, g umah saudara mara, jgn lupa solat k.. k, semoga kte sume sentiasa dibwh perlindungan Allah.. k, bye..

assalamualaikum.. :)

Comments

Popular posts from this blog

tesis ohh tesis

adik beghadik :D

A day to remember :*