DOA

assalamualaikum.. :)

alhamdulillah, saya diberikan kesempatan untuk post something ari ni.. sebenarnya, minggu ni, sye dan dak klas x de la busy sgt.. sume nye berjalan ngan lancar.. alhamdulillah.. since mnggu lpas, kte org pnye pokok jagung dah berbuah.. kte dah mula kutip hasil.. tu la, sye ingat nak post gmbonya kat sini, tpi x fon sye x nak connect ngan lappy sye plak.. x de rezeki latu namanya.. x pe la, nnti kalu dah boleh, sye post k.. ;)

jd, ari ni sye agak geram ngan kawan sye sorg ni.. sbnrnye dah agak lama sye memendam perasaan geram kat dia.. tapi, sabar je la kan.. sye nak marah pun, sye bukannya baik sgt nak tegur2 org ni.. jd, kte sabar je la.. dan yang hanya saya mampu buat adalah mendoakan supaya dia diberi hidayah dan sedar akan sikap dia  yang terlalu mengambil ringan dalam kerja berpasukan.. bukan pe, markah group, so, mentang - mentang ahli yg lain buat keje, x kan kita nak amek kesempatan atas kerajinan org lain.. kita sepatutnya ada perasaan segan jika kita tidak menolong atau tidak melakukan sesuatu.. jd, kpd para pembaca sekalian, berubah la jika anda juga mempunyai sikap sedemikian.. memg selalunya kita akan marah kalu ada org yg mcm nak lead sesuatu keje berkmpulan ni, kte selalu x puas hati kalu ada org yg nak sesuatu kje tu dibuat secara serius sgt dan nak kje yg dibuat tu perfect.. kte semestinya suka teman sekerja yg sempoi, jd kje yg dibuat membuat kn kte x tension.. tpi ada yg amek ksmpatan plak bila dpt group ngan org yg sempoi2 ni.. kita seharusnya berfikir, sesuatu kje berkmpulan itu perlu dilakukan bersama - sama dan ini akan lbih memudahkan kje tersebut, buknnya mentang - mentang kje itu berkmpulan, kte goyang kaki sebab kita tahu ahli kmpulan kte akan buat kje tersebut.. jgn jd seperti ini ya kwn2.. ;)

hm, jd, kesimpulannya, kalu kte tidak tergolong dlm golongan yg sye ceritakan di atas, alhamdulillah, dan sekiranaya anda tergolong dlm golongan tersebut, cepat2 la berubah supaya org di sekeliling anda tidak akan cepat terasa dan mengata di belakg anda.. bila org dah mula mengata blkg psal kita, hubungan tu akan jd lain.. ada sorg ustazah ni pernah berkata, jika kita ada masalah ngan manusia, kita nilai hubungan kita dengan Allah, jd, jika hbungan kita ngan Allah tip top, insyaAllah hubungan kita ngan manusia pun akan tip top.. 


jd, ini shj yg sye dpt lakukan.. doa.. doa.. dan terus berdoa supaya kita semua dpt memperelokkan akhlak kita.. ingat la kwn2, Allah suka org yg indah akhlaknya.. insyaAllah kita akan disayangi oleh Nya.. 

ok, smpai di sini dulu cter buat kali ini.. insyaAllah, kalu ada masa lagi, sye cter bnda len plak..

k, bye, assalamualaikum.. ;)

Comments